Het verhaal van KliMate
Bij de implementatie van Klimate kwamen veel verschillende dingen kijken, zoals een koppeling van CRM naar Exact, een integratie met de offerte applicatie Pandadoc en verschillende processen en websiteformulieren. KliMate maakt gebruik van Zoho One. KliMate onderhoudt onder andere contact met klanten via de SalesIQ chat en de website formulieren (Zoho Forms) die geïntegreerd zijn met Zoho CRM. Via lay-out regels communiceren de verschillende formulieren met elkaar. In Zoho CRM wordt het proces van leads naar verkoopkans voortgezet. Een nieuwe verkoopkans doorloopt verschillende fases voor er een offerte via Pandadoc wordt verzonden.
Verkoopkansen, offertes en support aan de klant
De offerte wordt via de standaard Pandadoc integratie naar Pandadoc verstuurt, maar door middel van Zoho Flow (Zoho Flow maakt extra processen mogelijk met externe applicaties) wordt de informatie van de klant geüpdatet in CRM. Op deze manier verschuift de verkoopkans ook automatisch mee naar de fasen ‘offerte gelezen’, ‘offerte akkoord’ enzovoort. Via Zoho Desk kunnen klanten altijd met vragen terecht bij KliMate. Zodra een offerte wordt omgezet in een factuur wordt de factuur ingeschoten in Exact Online. En vanuit Exact Online krijgt het CRM weer terug of de factuur is betaald.
KliMate werkt heel consistent met Zoho CRM. De werknemers maken onderling taken aan of automatisch taken worden toegewezen aan collega’s. Hierdoor ligt een verkoopkans nooit stil.
Waar KliMate gebruik van maakt
- Proces van verkoopkans naar offerte naar factuur in Zoho CRM
- Zoho CRM is gesynchroniseerd met Exact Online
- Een integratie vanuit Zoho Forms en CRM met Zoho Desk
- Zoho Forms is geïntegreerd op de website van KliMate
- Integratie met Pandadoc
- Google Ads gekoppeld aan Zoho CRM
Met Zoho heeft KliMate alle processen in één systeem geregeld.