UnameIT: een SAAS / Software bouwer in de Automotive
UnameIT is een IT bedrijf en helpt de autobranche in de Benelux met software voor leadmanagement, sales- en aftersales tools, websiteplatform en online marketing. Als u in de autobranche actief bent, kent u de tools wel, o.a. SAM, LEF en MAX.
UnameIT heeft contact opgenomen met Tactick t.b.v. een Customer Service tool, simpel gezegd: een tool om tickets af te handelen. Daarnaast hebben we een CRM inrichting met koppeling naar Exact Online gerealiseerd.
Vraagstuk klantenservice (Zoho Desk)
UnameIT zocht een ticketsysteem als vervanging voor huidige software voor hun klantenservice. Naast efficiënt werken wilde men ook goede rapportages kunnen maken. Het efficiënte werken wordt onder andere bevorderd door een kennisbank met artikelen. Bovendien biedt Zoho Desk een customer portal waarin klanten kunnen inloggen, de kennisbank kunnen gebruiken en tickets kunnen inzien en aanmaken. Ook zijn er allerlei automatiseringen binnen Zoho Desk mogelijk.
Vraagstuk klantrelatiemanagement (Zoho CRM)
De autobranche waar UnameIT in opereert kent een ingewikkelde structuur qua doelgroep. Er is sprake van allerlei bedrijfsstructuren, zoals dealerholding, dealers, vestigingen. Dit moet ook zichtbaar zijn in het CRM op die manier.
Daarnaast maken ze gebruik van Exact Online. Met de mogelijkheden van Exact en Zoho is het overbodig om dubbel werk te doen en zodoende bestond ook de eis om te koppelen met Exact Online. Dit hebben we ook gerealiseerd.
Het was snel duidelijk dat Tactick een betrokken partner is.
Overige Zoho apps in gebruik
Er wordt ook gebruik gemaakt van Zoho Projects m.b.t. intern projectmanagement. Tevens wordt er gebruik gemaakt van Zoho Analytics t.b.v. uitgebreide rapportage en dashboarding mogelijkheden.
Zo is deze implementatie een mooi compleet plaatje: Zoho CRM, Zoho Desk, met de mogelijke uitbouw later naar marketing, sales en financiële processen. Het traject was inclusief een CRM data-import Exact naar Zoho CRM.
Wat is de reactie van UnameIT?
“Nog voordat het project werd opgestart werd al snel duidelijk dat Tactick een betrokken partner is. Men nam de tijd om te begrijpen wat wij wilden bereiken op het gebied van klantenservice en CRM. Met datgene in gedachte zijn wij door Tactick door het implementatie proces begeleid. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij een uniform klantservice proces hebben kunnen implementeren waarbij gebruikersgemak en inzicht voor UnameIT en de klant is gerealiseerd. Wij kijken nu al uit naar de samenwerking voor de volgende fase van het project.“