UnameIT

Bedrijf: UnameIT

Een SAAS bedrijf (IT/software bedrijf) met een typisch vraagstuk: een implementatie van een CRM-systeem en een ticketing tool. Tevens is er een Exact Online koppeling die met verschillende administraties gekoppeld is. De klantdoelgroep is Automotive, waar je te maken hebt met verschillende lagen en smaken (dealers, holdings, locaties, etc.).

StandaardMaatwerk

UnameIT: een SAAS / Software bouwer in de Automotive

UnameIT is een IT bedrijf en helpt de autobranche in de Benelux met software voor leadmanagement, sales- en aftersales tools, websiteplatform en online marketing. Als u in de autobranche actief bent, kent u de tools wel, o.a. SAM, LEF en MAX.

UnameIT heeft contact opgenomen met Tactick t.b.v. een Customer Service tool, simpel gezegd: een tool om tickets af te handelen. Daarnaast hebben we een CRM inrichting met koppeling naar Exact Online gerealiseerd.

Vraagstuk klantenservice (Zoho Desk)

UnameIT zocht een ticketsysteem als vervanging voor huidige software voor hun klantenservice. Naast efficiënt werken wilde men ook goede rapportages kunnen maken. Het efficiënte werken wordt onder andere bevorderd door een kennisbank met artikelen. Bovendien biedt Zoho Desk een customer portal waarin klanten kunnen inloggen, de kennisbank kunnen gebruiken en tickets kunnen inzien en aanmaken. Ook zijn er allerlei automatiseringen binnen Zoho Desk mogelijk.

Vraagstuk klantrelatiemanagement (Zoho CRM)

De autobranche waar UnameIT in opereert kent een ingewikkelde structuur qua doelgroep. Er is sprake van allerlei bedrijfsstructuren, zoals dealerholding, dealers, vestigingen. Dit moet ook zichtbaar zijn in het CRM op die manier.

Daarnaast maken ze gebruik van Exact Online. Met de mogelijkheden van Exact en Zoho is het overbodig om dubbel werk te doen en zodoende bestond ook de eis om te koppelen met Exact Online. Dit hebben we ook gerealiseerd.

Het was snel duidelijk dat Tactick een betrokken partner is.

Overige Zoho apps in gebruik

Er wordt ook gebruik gemaakt van Zoho Projects m.b.t. intern projectmanagement. Tevens wordt er gebruik gemaakt van Zoho Analytics t.b.v. uitgebreide rapportage en dashboarding mogelijkheden.

Zo is deze implementatie een mooi compleet plaatje: Zoho CRM, Zoho Desk, met de mogelijke uitbouw later naar marketing, sales en financiële processen. Het traject was inclusief een CRM data-import Exact naar Zoho CRM.

Wat is de reactie van UnameIT?

“Nog voordat het project werd opgestart werd al snel duidelijk dat Tactick een betrokken partner is. Men nam de tijd om te begrijpen wat wij wilden bereiken op het gebied van klantenservice en CRM. Met datgene in gedachte zijn wij door Tactick door het implementatie proces begeleid. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij een uniform klantservice proces hebben kunnen implementeren waarbij gebruikersgemak en inzicht voor UnameIT en de klant is gerealiseerd. Wij kijken nu al uit naar de samenwerking voor de volgende fase van het project.

Software

De software en features die gebruikt worden

In Zoho CRM zit de klant gerelateerde data. In Zoho Desk wordt customer support gegeven. Exact Online is gekoppeld aan Zoho CRM.

Andere cases

Uniek Speelprojecten

Unieke Speelprojecten, Recreatie

Een bedrijf dat gespecialiseerd is in speeltoestellen voor scholen, kinderdagverblijven en recreatie met een typisch vraagstuk: een implementatie van een CRM-systeem dat het proces begeleid van aanvraag tot facturatie. Met als extra uitdaging de automatisering van het versturen van de geavanceerde offertes.

Fit20

fit20, Franchise

fit20 is een snelgroeiende internationale franchise formule. Wij hebben fit20 geholpen bij het het implementeren en integreren van Zoho One in de de bestaande IT landschap. Een erg mooi en uitgebreid project met technische hoogstandjes!

Eden

Eden, Groothandel

Eden is een B2B groothandel in duurzame materialen en concepten zoals tuinproducten en gevelbekleding. Met een standaard Zoho CRM implementatie heeft Eden nu inzicht in hun klantenbestand en kunnen ze efficiënt offertes, orders en facturen maken.