Van Excel naar een schaalbare applicatie
De Zoho Creator applicatie hebben we talloze keren ingezet voor oplossingen waar andere (Zoho) apps tekort schoten. Soms gaat het simpelweg om het vervangen van een Excel-file of Access oplossing, maar de applicatie is ook breder inzetbaar. Denk bijvoorbeeld aan ERP processen, keuringsprocessen, barcode-scanning en het faciliteren van klantportalen. De applicatie is ook in te zetten als mobiele app (met mogelijkheid om deze in de app-store te publiceren).
Met deze tool ga je van een eenvoudige spreadsheet naar een business enterprise oplossing.
Materiaalbeheer, keurings- en reparatieprocessen
Met Zoho Creator hebben we voor één van onze klanten een database gebouwd waarin materiaalbeheer plaatsvindt (een simpel ERP). Om de voorraad inzichtelijk te houden, wordt – door middel van barcode scanning van het materiaal – het proces van inname en uitgifte met Zoho Creator gefaciliteerd.
Als een machine wordt verhuurd, wordt dit inzichtelijk in Zoho CRM. Als een machine wordt ingeleverd, volgt er een innameproces waarbij wordt gekeken naar eventuele schade. Als er schade is, volgt er een proces van reparatie of afschrijving, waarbij de klant eventueel aansprakelijk wordt gesteld en up-to-date wordt gehouden.
Tevens vinden er keuringen plaats op het materiaal. Er komt een duidelijke keuringslijst naar boven met een seintje op het moment van keuring. Er wordt een keuringshistorie opgebouwd en een keuringscertificaat uitgegeven (PDF).
Features
- Opbouw van database met formulieren
- Automatiseren met behulp van workflows
- Dashboarding en rapportages
- Maatwerk pagina’s
- Gemakkelijk notificaties versturen
- Het faciliteren van een klantportaal
- Faciliteren en eventuele publicatie van mobiele apps
- SDK’s, Widgets, API, SSO, SAML
Zoho Creator
Basic
- 3 apps
- 25.000 records
- Kies uit meer dan 50 kant-en-klare toepassingen
- Interfaceontwerp aanpassen voor internet, mobiel en tablet
- Formulieren, rapporten, pagina's en workflows
- Integraties met apps van derden
- Samenwerken en delen
- 5 dagen in de week, 24 uur per dag live ondersteuning
Premium
- 50 apps
- Onbeperkt aantal records*
- Alle functies van BASIC, +
- Customer Portal (add-on)
- Developer Sandbox
- Recordcontrole
- Back-up van toepassingen
- Meertalige ondersteuning
- Offline mobiele toegang
- Betalingsgateway-integratie
- Domeinbeperking
- E-mailbeheer
Ultimate
- Onbeperkte apps
- Onbeperkt aantal records
- Vanaf 10 gebruikers
- Alle functies van PREMIUM, +
- 1000 Customer Portal-gebruikers
- Download en publiceer vernieuwde apps op iOS of Android
- Premium ondersteuning**
- Integratie met Active Directory en inrichting van gebruikers
- Verbeterde bewerkingslimieten