De features van Zoho PageSense
- Inzicht in de klik- en kijkactiviteit van je leads (Heatmaps / scrollmaps)
- Uitgebreide analyses
- Personaliseren van je websitepagina’s
- Inzicht in je websiteformulieren
- A/B testen om gemakkelijk te zien welke pagina succesvol is
PageSense heatmaps
Elke organisatie wil weten hoe goed de websitepagina’s van de organisatie worden bekeken. Met de heatmaps en scrollmaps van Zoho Pagesense zie je in één oogopslag hoe succesvol je pagina’s zijn. Je ziet in hoeverre je bezoekers naar beneden scrollen, op welke knoppen en menu’s ze klikken en hoeveel tijd ze besteden per onderdeel op je website.
Met behulp van deze tool kun je irrelevante informatie van je website halen en vervangen met informatie die je bezoekers interessant vinden.
Casus
Een mooi voorbeeld van het toepassen van Pagesense hebben we meegemaakt op een homepage. Dit bedrijf had twee prominente knoppen boven de vouw, twee call-to-actions (CTA’s). Na het installeren van PageSense en het analyseren van de resultaten, bleek dat 1 knop erg vaak gebruikt werd, en de andere knop totaal niet. Dit heeft erin geresulteerd dat we de 1e knop hebben weggehaald. Deze knop had geen toegevoegde waarde.
Een andere mooie toepassing is dat je bij formulieren kan zien wanneer met afbreekt met invullen. Bijvoorbeeld omdat je formulier te lang is. En natuurlijk het bekende A/B testen van je website mag ook zeker niet ontbreken.