Wat is een CRM?
CRM is een afkorting voor Customer Relationship Management, vrij vertaald ‘klantrelatiebeheer’. CRM staat voor de gehele strategie rondom het krijgen en behouden van klanten en relaties. Een CRM-systeem is een IT-oplossing om uw verkoop en/of klantrelaties te managen. Het werken met een goed CRM verbetert uw verkoopprestaties en stroomlijnt de processen zodat u efficiënt werkt.
Succes wordt bereikt met een goede tool (CRM van Zoho) en een goede implementatie (dit verzorgen wij bij Tactick).
Bekijk ook ons whitepaper over een goed implementatietraject!
Waarom Zoho CRM?
- Prijs-kwaliteit verhouding is uitmuntend
- Gebruiksvriendelijk, in gebruik én beheer
- Flexibel in inrichting (modules, velden, processen, automatisering en workflows)
- Sterke management rapportages & dashboards
- Goede API en zodoende veel externe integraties beschikbaar
- Zoho biedt meer applicaties voor aanvullende onderwerpen (marketing, operationeel, support, etc.)
Structureren & Automatiseren
Organisaties hebben vaak de behoefte om meer structuur en automatisering in hun (sales)proces aan te brengen. Zoho biedt hiervoor twee sterke instrumenten: Blauwdrukken & Workflows.
Blauwdrukken
Met blauwdrukken kun je een proces stap voor stap afdwingen. Hierdoor structureer je de bedrijfsprocessen. Hierdoor krijg je een eenduidige stappenflow met waarborging van hoge datakwaliteit. Je wordt in elke stap afgedwongen keuzes te maken en kiest welke velden verplicht zijn.
Workflows
Met workflows maak je automatiseringsregels. Als X gebeurt in het systeem, dan gebeurt actie Y automatisch. De trigger (X) kan een handeling van de gebruiker zijn (create, edit, delete) of getriggerd worden op basis van een datum of tijd. Die actie (Y) kan het aanmaken van een taak, verzenden van een mailtje of het uitvoeren van een script (bijv. een integratie) zijn.
Blauwdrukken en workflows zijn volledig flexibel in te richten in elke module, op elk veld. Kortom, met Zoho CRM heb je hele krachtige tools om je business mee te structureren en automatiseren.
Makkelijk offertes versturen en digitaal ondertekenen
Met behulp van het CRM van Zoho kun je offertes aanmaken en verzenden via een offertesjabloon. Door middel van de applicatie Zoho Sign verbeter je dit proces via het digitaal ondertekenen van documenten.
De applicatie is in staat een ingevuld offerte template te genereren op basis van je ingevulde producten. Vervolgens wordt deze offerte verstuurd naar de klant. Als de klant de offerte tekent, staat de offerte automatisch op gewonnen en wordt het proces vervolgd.
Kortom, CRM geeft je de mogelijkheid gemakkelijk offertes te genereren, verzenden en digitaal laten ondertekenen.
Zoho CRM Integraties
Zoho CRM biedt een enorme marktplaats aan integraties. Denk aan standaard koppelingen met Office 365 en Gsuite voor e-mail en agenda.
Tevens bieden we als Nederlandse implementatie partner ook veel eigen koppelingen. Denk aan financiële integraties zoals Exact Online, Snelstart, AFAS, maar ook een koppeling met de Kamer van Koophandel. Webshop koppelingen zijn ook populair, zoals WooCommerce en Magento. We maken ook maatwerk integraties op aanvraag.
Zoho CRM aanschaffen
Standard
- Aanpassen van velden
- Aantal workflows
- Rapportages & dashboards
- Verzenden van bulk e-mail
Professional
- E-mail integratie (O.a. Office 365, Gmail)
- Onbeperkte aantal workflows
- Blauwdrukken
- Modules voor de offertes, orders en facturen
- Validatieregels
Enterprise
- Veel development mogelijk
- Custom modules
- Sandbox omgeving
- Subforms
- Uitgebreide dashboards
Ultimate
- Geavanceerde BI - gebundeld met Zoho Analytics
- Uitgebreide functiebeperkingen
- Proefversie van 30 dagen
Veelgestelde vragen over Zoho CRM
Wat is Zoho CRM?
Zoho CRM (Customer Relationship Management: klantrelatiebeheer) is een IT-oplossing om uw verkoop en/of klantrelaties te managen. Het verbetert uw verkoopprestaties en stroomlijnt de processen zodat u efficiënt werkt.
Voor welke bedrijven is Zoho CRM geschikt?
Zoho CRM is geschikt voor elk bedrijf die te maken heeft met sales, dus voor klantgerichte bedrijven.
Waarom kiezen voor Tactick als Zoho partner en niet direct bij Zoho zelf aanschaffen en zelf implementeren?
Tactick bestaat uit Zoho specialisten die technische en consultancy vaardigheden hebben. Wij zullen de implementatie van Zoho van A tot Z begeleiden.
Zoho biedt een enorm scala aan uitgebreide tools, met onze consultants weet u zeker dat de potentie goed benut wordt. De behoefte en processen van uw bedrijf worden geïnventariseerd, op basis hiervan wordt de software ingericht. U heeft zodoende veel voordelen bij onze best-practices en zult niet in de vele valkuilen stappen.
Nadat de implementatie is gedaan is er uiteraard ook nazorg door Tactick, door middel van Training & Support.
Tactick staat voor kwaliteit met sterke en innovatieve oplossingen, wij zullen er alles aan doen om dit voor uw organisatie ook te realiseren.
Overigens zijn er ook verschillende vormen van samenwerking waarbij de klant zeker zelf een groot deel kan oppakken en Tactick meer zal begeleiden. Dit is allemaal bespreekbaar.
Wat kost Zoho CRM?
Normaliter heeft een klant Zoho CRM professional of Zoho CRM Enterprise, Zoho CRM plus of Zoho ONE. De prijsrange ligt zodoende rond de €40 euro per user per maand (Zoho CRM Enterprise). Neem dat als uitgangspunt qua duimregel, dan zit u safe qua inschatting.
Wat levert Zoho CRM mijn bedrijf op?
Een aantal bekende voordelen zijn: 360 graden klantbeeld, gestroomlijnde salesprocessen, automatisering en inzicht door rapportages en dashboards. Kort gezegd: tijdswinst, overzicht, omzet en succes.
Hoe lang duurt de implementatie van Zoho CRM?
Dit is afhankelijk van uw behoeften en processen. Vertel ons kort over uw organisatie en wij kunnen hier een concrete inschatting van maken. Gebruik hiervoor het contactformulier.
Gemiddeld zeggen we dat een implementatie 3 maanden duurt. Maar we hebben ook implementaties van 1 dag maar ook van 2 jaar. Kortom, nogal afhankelijk van de situatie!