Het verhaal van Eden
Begin 2019 bespraken we met Eden BV (toen nog GTOP Trading) de mogelijkheden voor een nieuw CRM systeem. Eden is een B2B groothandel in duurzame materialen en concepten zoals tuinproducten, gevelbekleding, EdenShelters en PurePools. Het belangrijkste voor Eden was dat ze gemakkelijk hun klantenbestand konden bijhouden en efficiënt orders, pakbonnen en offertes konden maken. Hier kwam later ook nog de facturatie bij. Door middel van de standaard implementatie die we hebben uitgevoerd, kan Eden nu efficiënter werken.
De implementatie was erop gericht om een redelijk simpele maar stevige basis neer te zetten. Na een snel traject konden de medewerkers van Eden gemakkelijk offertes aanmaken en versturen, orders aanmaken, de status van de order bijhouden, orderbevestigingen en pakbonnen versturen en uitgebreide rapportages bijhouden over de omzet van hun organisatie. Zoho geeft hen daarmee veel inzicht in hun sales. Ook creëert Zoho inzicht in het mailcontact tussen de klant en Eden.
Het project ‘Eden’ was hiermee een succesvolle standaard implementatie. Zoho CRM is gebruikt zonder maatwerk toe te voegen. Binnen twee dagen werk, over een tijdspad van een aantal weken zodat de werknemers bij Eden het CRM konden testen, is dit Zoho CRM opgezet. De data is achteraf geïmporteerd in het systeem.
Wat is er gerealiseerd met deze standaard implementatie?
• Import van het klantbestand
• Offertes, orders en facturen verzameld in Zoho CRM
• Overzicht van producten in CRM
• Duidelijk klantoverzicht
• Standaard Zoho CRM implementatie