Eden

Bedrijf: Eden

Eden is een B2B groothandel in duurzame materialen en concepten zoals tuinproducten en gevelbekleding. Met een standaard Zoho CRM implementatie heeft Eden nu inzicht in hun klantenbestand en kunnen ze efficiënt offertes, orders en facturen maken.

StandaardMaatwerk

Het verhaal van Eden

Begin 2019 bespraken we met Eden BV (toen nog GTOP Trading) de mogelijkheden voor een nieuw CRM systeem. Eden is een B2B groothandel in duurzame materialen en concepten zoals tuinproducten, gevelbekleding, EdenShelters en PurePools. Het belangrijkste voor Eden was dat ze gemakkelijk hun klantenbestand konden bijhouden en efficiënt orders, pakbonnen en offertes konden maken. Hier kwam later ook nog de facturatie bij. Door middel van de standaard implementatie die we hebben uitgevoerd, kan Eden nu efficiënter werken.

De implementatie was erop gericht om een redelijk simpele maar stevige basis neer te zetten. Na een snel traject konden de medewerkers van Eden gemakkelijk offertes aanmaken en versturen, orders aanmaken, de status van de order bijhouden, orderbevestigingen en pakbonnen versturen en uitgebreide rapportages bijhouden over de omzet van hun organisatie. Zoho geeft hen daarmee veel inzicht in hun sales. Ook creëert Zoho inzicht in het mailcontact tussen de klant en Eden.

Het project ‘Eden’ was hiermee een succesvolle standaard implementatie. Zoho CRM is gebruikt zonder maatwerk toe te voegen. Binnen twee dagen werk, over een tijdspad van een aantal weken zodat de werknemers bij Eden het CRM konden testen, is dit Zoho CRM opgezet. De data is achteraf geïmporteerd in het systeem.

Wat is er gerealiseerd met deze standaard implementatie?

• Import van het klantbestand
• Offertes, orders en facturen verzameld in Zoho CRM
• Overzicht van producten in CRM
• Duidelijk klantoverzicht
• Standaard Zoho CRM implementatie

Standaard implementatie bij Eden

 

Software

De software die gebruikt wordt

Eden maakt gebruik van Zoho CRM.

Andere cases

Smienk Trapliften

Smienk Trapliften, Retail

De Zoho CRM implementatie bij Smienk Trapliften: Efficiëntie en inzicht dankzij Zoho CRM voor zowel inkoop als verkoop mét AFAS koppeling. “Dankzij Tactick kunnen we nu écht schaalbaar werken. Alles loopt vloeiend via Zoho, en we houden het overzicht: van inkoop tot verkoop.”

UnameIT

UnameIT, SAAS

Een SAAS bedrijf (IT/software bedrijf) met een typisch vraagstuk: een implementatie van een CRM-systeem en een ticketing tool. Tevens is er een Exact Online koppeling die met verschillende administraties gekoppeld is. De klantdoelgroep is Automotive, waar je te maken hebt met verschillende lagen en smaken (dealers, holdings, locaties, etc.).

Uniek Speelprojecten

Unieke Speelprojecten, Recreatie

Een bedrijf dat gespecialiseerd is in speeltoestellen voor scholen, kinderdagverblijven en recreatie met een typisch vraagstuk: een implementatie van een CRM-systeem dat het proces begeleid van aanvraag tot facturatie. Met als extra uitdaging de automatisering van het versturen van de geavanceerde offertes.