Foutloos Rekenen

Bedrijf: Foutloos Rekenen

Foutloos Rekenen leert basisschoolleerlingen in 12 weken foutloos rekenen. Wij mochten het de klantendatabase en het proces van proeflesaanmeldingen, cursusinschrijvingen en planning inrichten in CRM.

StandaardMaatwerk

Het verhaal van Foutloos Rekenen

Foutloos Rekenen geeft leerlingen 12 weken lang intensieve begeleiding, met het uiteindelijke doel om deze leerlingen foutloos te leren rekenen. Een leerling kan kennismaken met de organisatie door het inplannen van een proefles op verschillende locaties in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Daarna wordt een leerling ingepland voor een cursus. Als de cursus afgerond is, vindt er een diplomering plaats en kan een leerling zich opfrissen met behulp van de opfriscursussen. Planning van docenten, cursussen, deelnemers en locaties is dus cruciaal voor de organisatie.

Behoefte aan overzicht

Zowel de proeflesaanmeldingen als de cursusinschrijvingen werden, voor de Zoho CRM implementatie, in verschillende systemen bijgehouden. Dit vereiste veel handmatige registratie en gaf niet het gewenste overzicht. Vandaar dat Foutloos Rekenen ons benaderde voor het inrichten van een CRM systeem, zodat er een overzichtelijk verkoopproces en één gestructureerde klantendatabase zou ontstaan.

Foutloos Rekenen heeft het hele planningsproces geregeld in Zoho CRM

De implementatie in het kort:

  • Inrichting koppeling WooCommerce en Zoho CRM
  • Cursussen en proeflessen automatisch inplannen in CRM
  • Eén overzichtelijke database met onderlinge relaties tussen ouder(s)/verzorger(s) en leerlingen, proeflessen en cursussen

WooCommerce integratie

Er kwam een integratie tussen WooCommerce en Zoho CRM. WooCommerce is het platform waarop de aanmeldingen voor de proeflessen en de inschrijvingen voor de cursussen binnenkomen. Aanmeldingen en inschrijvingen komen door middel van de ingerichte plugin automatisch in het CRM systeem, waarbij CRM automatisch de relatie legt tussen ouders/verzorgers en kinderen, maar ook tussen de proeflessen en opportunities. In CRM wordt het proces hervat door een blauwdruk. Daarnaast is het inplannen van de proeflessen en cursussen ingericht in CRM. Met deze oplossing is het proces dus vanaf begin tot eind geregeld met Zoho CRM.

Naast de inrichting van WooCommerce/Zoho voor Foutloos Rekenen, mochten we dit ook realiseren voor Grip op Tekst en Sterk in Wiskunde.

Met deze oplossing heeft Foutloos Rekenen dus het proces vanaf begin tot eind geregeld met Zoho CRM.

 

Software

De software die gebruikt wordt

 

Andere cases

Fit20

fit20, Franchise

fit20 is een snelgroeiende internationale franchise formule. Wij hebben fit20 geholpen bij het het implementeren en integreren van Zoho One in de de bestaande IT landschap. Een erg mooi en uitgebreid project met technische hoogstandjes!

Eden

Eden, Groothandel

Eden is een B2B groothandel in duurzame materialen en concepten zoals tuinproducten en gevelbekleding. Met een standaard Zoho CRM implementatie heeft Eden nu inzicht in hun klantenbestand en kunnen ze efficiënt offertes, orders en facturen maken.

Knulst Vloeren

Knulst Vloeren, Retail

Knulst Vloeren is een oerhollands familiebedrijf met een sterke reputatie als ambachtelijke specialist in houten-, PVC- en gietvloeren. Knulst zet Zoho CRM in voor leadopvolging, offertes versturen, orders verwerken, facturatie, oplevering en serviceregistratie.