Foutloos Rekenen

Bedrijf: Foutloos Rekenen

Foutloos Rekenen leert basisschoolleerlingen in 12 weken foutloos rekenen. Wij mochten het de klantendatabase en het proces van proeflesaanmeldingen, cursusinschrijvingen en planning inrichten in CRM.

StandaardMaatwerk

Het verhaal van Foutloos Rekenen

Foutloos Rekenen geeft leerlingen 12 weken lang intensieve begeleiding, met het uiteindelijke doel om deze leerlingen foutloos te leren rekenen. Een leerling kan kennismaken met de organisatie door het inplannen van een proefles op verschillende locaties in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Daarna wordt een leerling ingepland voor een cursus. Als de cursus afgerond is, vindt er een diplomering plaats en kan een leerling zich opfrissen met behulp van de opfriscursussen. Planning van docenten, cursussen, deelnemers en locaties is dus cruciaal voor de organisatie.

Behoefte aan overzicht

Zowel de proeflesaanmeldingen als de cursusinschrijvingen werden, voor de Zoho CRM implementatie, in verschillende systemen bijgehouden. Dit vereiste veel handmatige registratie en gaf niet het gewenste overzicht. Vandaar dat Foutloos Rekenen ons benaderde voor het inrichten van een CRM systeem, zodat er een overzichtelijk verkoopproces en één gestructureerde klantendatabase zou ontstaan.

Foutloos Rekenen heeft het hele planningsproces geregeld in Zoho CRM

De implementatie in het kort:

  • Inrichting koppeling WooCommerce en Zoho CRM
  • Cursussen en proeflessen automatisch inplannen in CRM
  • Eén overzichtelijke database met onderlinge relaties tussen ouder(s)/verzorger(s) en leerlingen, proeflessen en cursussen

WooCommerce integratie

Er kwam een integratie tussen WooCommerce en Zoho CRM. WooCommerce is het platform waarop de aanmeldingen voor de proeflessen en de inschrijvingen voor de cursussen binnenkomen. Aanmeldingen en inschrijvingen komen door middel van de ingerichte plugin automatisch in het CRM systeem, waarbij CRM automatisch de relatie legt tussen ouders/verzorgers en kinderen, maar ook tussen de proeflessen en opportunities. In CRM wordt het proces hervat door een blauwdruk. Daarnaast is het inplannen van de proeflessen en cursussen ingericht in CRM. Met deze oplossing is het proces dus vanaf begin tot eind geregeld met Zoho CRM.

Naast de inrichting van WooCommerce/Zoho voor Foutloos Rekenen, mochten we dit ook realiseren voor Grip op Tekst en Foutloos Wiskunde.

Met deze oplossing heeft Foutloos Rekenen dus het proces vanaf begin tot eind geregeld met Zoho CRM.

 

Software

De software die gebruikt wordt

Zoho CRM is de basis, waarbij een koppeling tussen WooCommerce en Zoho CRM is gebouwd.

Andere cases

Smienk Trapliften

Smienk Trapliften, Retail

De Zoho CRM implementatie bij Smienk Trapliften: Efficiëntie en inzicht dankzij Zoho CRM voor zowel inkoop als verkoop mét AFAS koppeling. “Dankzij Tactick kunnen we nu écht schaalbaar werken. Alles loopt vloeiend via Zoho, en we houden het overzicht: van inkoop tot verkoop.”

UnameIT

UnameIT, SAAS

Een SAAS bedrijf (IT/software bedrijf) met een typisch vraagstuk: een implementatie van een CRM-systeem en een ticketing tool. Tevens is er een Exact Online koppeling die met verschillende administraties gekoppeld is. De klantdoelgroep is Automotive, waar je te maken hebt met verschillende lagen en smaken (dealers, holdings, locaties, etc.).

Uniek Speelprojecten

Unieke Speelprojecten, Recreatie

Een bedrijf dat gespecialiseerd is in speeltoestellen voor scholen, kinderdagverblijven en recreatie met een typisch vraagstuk: een implementatie van een CRM-systeem dat het proces begeleid van aanvraag tot facturatie. Met als extra uitdaging de automatisering van het versturen van de geavanceerde offertes.