Franchise formule fit20
Fit20 is een snelgroeiende internationale franchise formule met een krachtige propositie: fit in 20 minuten per week. Door middel van persoonlijke begeleiding heb je binnen 3 maanden gegarandeerd merk- en meetbaar resultaat. Door een korte, maar intensieve training van 20 minuten per week, versterk je je lichaam op een effectieve manier. Wij hebben fit20 geholpen bij het documenteren van hun processen en het implementeren van Zoho One.
Opsomming van de inhoud van werkzaamheden
- Recruitering- en onboardingsprocessen van nieuwe franchisees
- Koppeling van website en opvolging van leads
- Koppeling met Virtuagym
- Dashboarding, inclusief uniek en schaalbare conversie rapportage per franchisee (Analytics)
- Projectmanagement: starten van een franchisee / studio
- Support Desk t.b.v. vragen vanuit de franchisee organisatie
- Rollen en rechten beheer t.b.v. wereldwijde opzet van data-deling
- Migratietraject t.b.v nieuwe IT architectuur voor wereldwijde uitrol
fit20 op zoek naar een nieuw CRM systeem
Om de flow van nieuwe franchisenemers en klanten te automatiseren, ging fit20 op zoek naar een geschikt CRM systeem. Verschillende partijen werden vergeleken, maar er werd al snel voor Zoho gekozen. Zoho biedt vele mogelijkheden voor een scherpe prijs: precies wat fit20 nodig had.
Alles is begonnen bij CRM, in eerste instantie voor fit20 als franchisegever. Inmiddels werkt de hele organisatie met CRM en is CRM verweven met diverse Zoho applicaties. Dit geldt voor fit20 als franchisegever maar ook voor de studio’s (franchisenemers) in de verschillende landen. Zo worden er intakeformulieren voor de kennismakingstraining verstuurd via Zoho Survey. Ook kunnen franchisenemers de kennisbank raadplegen of een ticket inschieten in Zoho Desk en worden er via Zoho Campaigns in elk land unieke nieuwsbrieven verstuurd. Met Zoho Projects vindt op een slimme manier de onboarding van de nieuwe franchisenemer plaats.
De laatste ontwikkeling die is geïmplementeerd, is het digitaal ondertekenen van de lidmaatschapsovereenkomst via Zoho Sign. Hiervoor hebben onze developers een widget ontwikkeld, waardoor de lidmaatschapsovereenkomst ter plekke samengesteld én ondertekend kan worden na een kennismakingstraining. Meer over deze widget lees je in deze blog.
Resultaten voor de franchiseorganisatie fit20
We vragen Jeroen Dammers, Manager Support Centre en verantwoordelijke voor Zoho bij fit20, naar een specifiek resultaat wat fit20 behaald heeft met behulp van Zoho. Jeroen is vooral trots op het dashboard in CRM, dat gebouwd is in Analytics. Eerst werd er binnen de organisatie gestuurd op gevoel, nu kan er gestuurd worden op basis van data per studio. Dit zorgt voor groei. En dat is meteen ook de grootste ambitie van fit20 op IT gebied: een data-gedreven organisatie worden.
fit20 is een internationale franchise organisatie. Dit vraagt voor een specifieke aanpak voor het inrichten van IT processen. Met name de rollen en rechten is een complex onderdeel. Inmiddels heeft het hoofdkantoor in Nederland inzicht in wat er over de hele wereld gebeurt.
Samenwerking
Toen fit20 koos voor Zoho, kwamen ze al snel bij Tactick terecht. De korte lijnen en het contact wordt als erg prettig ervaren. Daarnaast was het feit dat Tactick de enige Nederlandse Zoho Premium partner is doorslaggevend om voor Tactick te kiezen. Jeroen: “Zoals we de laatste implementatie samen hebben gerealiseerd, de oplossing van het ter plekke digitaal ondertekenen door Zoho Sign, dat is fantastisch!”
Zoals we de laatste implementatie samen hebben gerealiseerd, (…), dat is fantastisch!”Jeroen Dammers Manager Support Centre