E-WISE

Bedrijf: E-WISE

Als je het hebt over een top implementatie, waarbij de grenzen van Zoho worden opgezocht, lees dan deze casus! Een gedegen en zeer complete implementatie met veel technische hoogstandjes en goed overdachte structuren.

StandaardMaatwerk

De Zoho ONE implementatie bij E-WISE

E-WISE biedt hét platform voor online nascholing. Met een aanbod van honderden cursussen bieden ze online toegang tot praktijkgerichte nascholing met de beste content en docenten. Met doelgroepen in o.a. onderwijs, advocatuur, accountancy en de zorg is E-WISE met meer dan 20.000 cursisten en meer dan 200.000 gevolgde online cursussen specialist en marktleider in online educatie.

Vergelijking: Zoho vs. Salesforce

Na een intensief vergelijkingstraject tussen diverse leveranciers, ging de finale keuze tussen de Zoho en Salesforce.  Hieruit kwam Zoho uiteindelijk als duidelijke winnaar naar voren vanwege de kracht van de gehele suite en daarmee de functionaliteit in de breedte. Niet eens perse vanwege de scherpe prijspositie die Zoho inneemt, terwijl dat meestal de reden is als je concurreert met Salesforce.

Samen met E-WISE heeft Tactick het CRM systeem vernieuwd op basis van Zoho ONE. Onder andere ten behoeve van marketing en sales doeleinden, maar ook een nadruk op operationele processen (Contract- en abonnementenbeheer) en geautomatiseerde facturatie. Tevens is er een koppeling naar Exact Online actief.

De nauwe samenwerking tussen ons was altijd constructief en prettig.

Marketing

Voor de marketing afdeling is er een handige query tool ontwikkelt in Zoho Creator waarmee ze op basis van alle CRM data selecties kunnen maken t.b.v. marketing campagnes. Voor de mailcampagnes wordt Zoho Campaigns gebruikt. Er is ook een Bel-applicatie ontwikkelt in Zoho Creator. De koppeling met VoIP (3CX) is aanwezig.

Sales

Er is een goed doordachte verkoopkans module t.b.v. salespijplijn opgezet. Hierin wordt o.a. gerekend met staffelkortingen. Tevens zit er een mooi geautomatiseerd proces in voor het aanmaken en ondertekenen van offerte. Met een druk op de knop wordt de offerte gegenereerd en heeft de potentiële klant het voorstel in de mail via Zoho Sign.

Operationeel

Een verkoopkans leidt tot een contract en dit contract is de basis van het operationele proces. Het contract bestaat uit onderliggende abonnementen, waar up- en downgraden (met contractverandering als gevolg) mogelijk is. Tevens worden op basis van de contracten facturen gegenereerd, die naar Exact Online worden doorgezet. In Zoho kan men ook crediteren via een widget en er zitten mooie goedkeuringsprocessen in verweven. Tevens zit er in Zoho Analytics dashboarding op de data. Zoho Desk wordt ingezet op de helpdesk.

Wat zegt de klant?

“Wij hebben bijna onze complete kantoorautomatisering kunnen oplossen dankzij de uitgebreide functionaliteit van de verschillende Zoho applicaties. Features als blueprints, workflows, een goede integratie tussen de applicaties en een low code application builder stelden ons in staat onze processen sterk te verbeteren. Maar wij hadden dat nooit kunnen bereiken zonder de expertise van Tactick. Het is een jong bedrijf, maar bij de consultants was toch een diepgaand begrip van onze processen en een grote expertise in de Zoho applicaties. In de vele brainstormsessies kwamen zij met creatieve en goed passende oplossingen die zij vervolgens snel voor ons konden bouwen.  Tactick heeft zich gedurende het hele project flexibel opgesteld en de nauwe samenwerking tussen ons was altijd constructief en prettig.”

Dirk van der Zee, IT director, E-WISE

 

Opsomming

  • Marketingprocessen waaronder leadopvolging
  • Verkoopprocessen met verschillende pijplijnen. Staffelkortingen tool. Automatische generatie van offerte met 1 druk op de knop en digitale ondertekening.
  • Contractmanagement met abonnementenbeheer. Inclusief onboardingflow en koppeling richting extern platform (Drupal).
  • Facturatie-engine: Volledige automatische facturatie engine op basis van contract en abonnementen.
  • Crediteringswidget met dubbele goedkeuringsflow
  • Koppeling Exact Online (Debiteuren en facturen uit CRM naar Exact en terugkoppeling van betaling)
  • Zoho Creator: Marketing query tool en belapplicatie voor sales
  • VoIP koppeling 3CX
  • Sterke managementdashboards
  • Zoho Desk als ticketsysteem
  • Veel custom integraties
  • Verschillende custom apps
Software

De software die gebruikt wordt

Zoho CRM is de grote backbone, de grenzen zijn opgezocht. Ook andere apps worden intensief ingezet: Zoho Desk, Zoho Analytics, Zoho Creator, Zoho Campaigns.

Andere cases

Takecarebnb

Takecarebnb, Overig

Een spoedimplementatie met een matchingsalgoritme in Zoho CRM. Vraag en aanbod optimaal samenbrengen in een gebruiksvriendelijke en schaalbare oplossing. Een interessante casus buiten de gebaande paden. Typisch Tactick DNA te zien!

UnameIT

UnameIT, SAAS

Een SAAS bedrijf (IT/software bedrijf) met een typisch vraagstuk: een implementatie van een CRM-systeem en een ticketing tool. Tevens is er een Exact Online koppeling die met verschillende administraties gekoppeld is. De klantdoelgroep is Automotive, waar je te maken hebt met verschillende lagen en smaken (dealers, holdings, locaties, etc.).

Uniek Speelprojecten

Unieke Speelprojecten, Recreatie

Een bedrijf dat gespecialiseerd is in speeltoestellen voor scholen, kinderdagverblijven en recreatie met een typisch vraagstuk: een implementatie van een CRM-systeem dat het proces begeleid van aanvraag tot facturatie. Met als extra uitdaging de automatisering van het versturen van de geavanceerde offertes.