Decolegno

Bedrijf: Decolegno

Een prachtig groeibedrijf met sterke producten! In deze casus nemen we je mee in de reis van een verouderd ERP-systeem naar een moderne Zoho-omgeving. Het resultaat: een compleet Zoho-ecosysteem dat door de jaren heen is uitgegroeid tot de technologische ruggengraat van het bedrijf. Technologie als enabler van succes.

StandaardMaatwerk

Over Decolegno

DecoLegno levert hoogwaardig plaatmateriaal voor maatwerk interieurs en helpen interieurarchitecten, -ontwerpers, -bouwers of meubelmakers bij het creëren en ontwikkelen van kwalitatieve, esthetische, duurzame en budgetvriendelijke interieurs en meubelconcepten.

Casus: van Mamut naar Zoho

Tijdens onze eerste ontmoeting in 2019 was DecoLegno een ambitieus, maar relatief klein bedrijf met circa 15 medewerkers. De beperkingen van hun verouderde Mamut ERP-systeem vormden een knelpunt voor groei en efficiëntie. Het systeem voldeed niet langer aan de complexe bedrijfsprocessen en remde de strategische doelen af. Tactick heeft bij DecoLegno demo’s op locatie georganiseerd en gesprekken gevoerd om de pijnpunten in kaart te brengen. Uit dit traject bleek dat Zoho ONE de meest geschikte oplossing was om de groeiambities te ondersteunen. Zowel voor het vraagstuk op het gebied van CRM, marketing en dashboarding, inclusief de benodigde integraties.

Verschillende specifieke uitdagingen

De casus van DecoLegno bevat verschillende unieke en complexe processen die een maatwerk CRM-configuratie vereisten:
1. Staalaanvraagproces via de website:
– Klanten kunnen meerdere materiaal-stalen aanvragen, die fysiek verzonden en nauwkeurig opgevolgd moeten worden.
– Dit vereiste een naadloze integratie tussen de website, CRM, operationele en logistieke workflows.
2. Complexe Decision Making Units (DMU’s) per project:
– Projecten betroffen vaak meerdere beslissers en stakeholders met onderlinge kruisverbanden.
– Het CRM moest deze relaties en afhankelijkheden helder in kaart brengen om de sales- en projectteams te ondersteunen.
3. Uitgebreide analyses om de groei te analyseren en te monitoren.

Zoho eco-systeem

Om de groei gestructureerd te faciliteren, is gekozen voor een geïntegreerd Zoho-ecosysteem:
  • Zoho CRM als centrale hub voor klantrelaties, met aandacht voor de DMU-structuren en projectgerelateerde contactnetwerken. Tevens worden verschillende salesprocessen vanuit daar aangedreven.
  • Zoho Campaigns wordt ingezet t.b.v. de marketingcampagnes.
  • Zoho Desk voor logistiek en customer support.
  • Zoho Connect als intranet voor de interne organisatie
  • Zoho Creator voor operationele ondersteuning, met o.a. een scan-app voor de uitgifte van stalen
  • Zoho Learn voor handleidingen en kennisdeling.
  • Zoho Analytics voor datagedreven besluitvorming.

Zoho Analytics in combinatie met Exact

Alle bedrijfsdata wordt gecentraliseerd in uitgebreide dashboards, toegespitst op de behoeften van verschillende afdelingen (sales, operaties, financieel). Exact Online is gekoppeld aan zowel Zoho CRM als Zoho Analytics (voor realtime inzichten in financiële prestaties, omzet en projectmarges). Deze dashboarding en manier van werken heeft uiteindelijk ook de prijs BI-visionary 2025 opgeleverd op Zoholics. Een schoolvoorbeeld van inzicht en sturing, door middel van Zoho producten.

Wat zegt de klant?

“Tactick helpt DecoLegno om het maximale te halen uit de mogelijkheden van Zoho. Tactick beheert ons CRM systeem voor het beheer van klantcontacten, Analytics voor de gewenste Business Intelligence, Campaigns voor e-mailmarketing doeleinden, Desk als klantenserviceplatform en Connect voor ons Intranet. En dit alles naar volle tevredenheid van ons als klant.”

Eindresultaat

Met Zoho ONE heeft DecoLegno een schaalbaar, datagestuurd platform gerealiseerd dat:
 Processen stroomlijnt (o.a. staalaanvragen en opvolging).
 Inzicht geeft in complexe klantrelaties en projecten via DMU-mapping.
 Financiële en operationele data combineert voor integrale rapportages.
 Allerlei bedrijfsprocessen en behoeften ondersteunt in de breedte.
Door de jaren heen is DecoLegno een prachtig groei bedrijf gebleken wat zich ook uit in een prachtig pand en verschillende showroom locaties, inclusief uitbreiding naar België.

Decolegno in de Zoho Prijzen: BI-visionary Zoholics 2025!

Vanwege hun uitgebreide landschap en integraties in combinatie met uitgebreide management rapportages in Zoho Analytics, won Decolegno de BI-visionary prijs op Zoholics 2025. Een hele mooie waarding!

Software

De software die gebruikt wordt

Zoho CRM is de grote backbone met veel mooie operationele processen erin verweven. Ook andere apps worden intensief ingezet: Zoho Desk, Zoho Analytics, Zoho Creator, Zoho Campaigns, Zoho Connect, Zoho Learn.

Andere cases

E-WISE

E-WISE, Software / SAAS

Als je het hebt over een top CRM implementatie, waarbij de grenzen van Zoho worden opgezocht, lees dan deze casus! Een end-to-end implementatie in Zoho CRM, inclusief operationele en financiële processen. Mét Exact koppeling.

Takecarebnb

Takecarebnb, Overig

Een spoedimplementatie met een matchingsalgoritme in Zoho CRM. Vraag en aanbod optimaal samenbrengen in een gebruiksvriendelijke en schaalbare oplossing. Een interessante casus buiten de gebaande paden. Typisch Tactick DNA te zien!

Smienk Trapliften

Smienk Trapliften, Retail

De Zoho CRM implementatie bij Smienk Trapliften: Efficiëntie en inzicht dankzij Zoho CRM voor zowel inkoop als verkoop mét AFAS koppeling. “Dankzij Tactick kunnen we nu écht schaalbaar werken. Alles loopt vloeiend via Zoho, en we houden het overzicht: van inkoop tot verkoop.”