Over Decolegno
Casus: van Mamut naar Zoho
Tijdens onze eerste ontmoeting in 2019 was DecoLegno een ambitieus, maar relatief klein bedrijf met circa 15 medewerkers. De beperkingen van hun verouderde Mamut ERP-systeem vormden een knelpunt voor groei en efficiëntie. Het systeem voldeed niet langer aan de complexe bedrijfsprocessen en remde de strategische doelen af. Tactick heeft bij DecoLegno demo’s op locatie georganiseerd en gesprekken gevoerd om de pijnpunten in kaart te brengen. Uit dit traject bleek dat Zoho ONE de meest geschikte oplossing was om de groeiambities te ondersteunen. Zowel voor het vraagstuk op het gebied van CRM, marketing en dashboarding, inclusief de benodigde integraties.
Verschillende specifieke uitdagingen
1. Staalaanvraagproces via de website:
– Klanten kunnen meerdere materiaal-stalen aanvragen, die fysiek verzonden en nauwkeurig opgevolgd moeten worden.
– Dit vereiste een naadloze integratie tussen de website, CRM, operationele en logistieke workflows.
2. Complexe Decision Making Units (DMU’s) per project:
– Projecten betroffen vaak meerdere beslissers en stakeholders met onderlinge kruisverbanden.
– Het CRM moest deze relaties en afhankelijkheden helder in kaart brengen om de sales- en projectteams te ondersteunen.
3. Uitgebreide analyses om de groei te analyseren en te monitoren.
Zoho eco-systeem
- Zoho CRM als centrale hub voor klantrelaties, met aandacht voor de DMU-structuren en projectgerelateerde contactnetwerken. Tevens worden verschillende salesprocessen vanuit daar aangedreven.
- Zoho Campaigns wordt ingezet t.b.v. de marketingcampagnes.
- Zoho Desk voor logistiek en customer support.
- Zoho Connect als intranet voor de interne organisatie
- Zoho Creator voor operationele ondersteuning, met o.a. een scan-app voor de uitgifte van stalen
- Zoho Learn voor handleidingen en kennisdeling.
- Zoho Analytics voor datagedreven besluitvorming.
Zoho Analytics in combinatie met Exact
Alle bedrijfsdata wordt gecentraliseerd in uitgebreide dashboards, toegespitst op de behoeften van verschillende afdelingen (sales, operaties, financieel). Exact Online is gekoppeld aan zowel Zoho CRM als Zoho Analytics (voor realtime inzichten in financiële prestaties, omzet en projectmarges). Deze dashboarding en manier van werken heeft uiteindelijk ook de prijs BI-visionary 2025 opgeleverd op Zoholics. Een schoolvoorbeeld van inzicht en sturing, door middel van Zoho producten.
Wat zegt de klant?
“Tactick helpt DecoLegno om het maximale te halen uit de mogelijkheden van Zoho. Tactick beheert ons CRM systeem voor het beheer van klantcontacten, Analytics voor de gewenste Business Intelligence, Campaigns voor e-mailmarketing doeleinden, Desk als klantenserviceplatform en Connect voor ons Intranet. En dit alles naar volle tevredenheid van ons als klant.”
Eindresultaat
Decolegno in de Zoho Prijzen: BI-visionary Zoholics 2025!
Vanwege hun uitgebreide landschap en integraties in combinatie met uitgebreide management rapportages in Zoho Analytics, won Decolegno de BI-visionary prijs op Zoholics 2025. Een hele mooie waarding!