BNA

Bedrijf: BNA

BNA is een branchevereniging met bijna 1100 architectenbureaus. We hebben geholpen bij de Zoho implementatie en het meedenken in de omliggende IT architectuur (website, Mijn-omgeving, AFAS, eventsoftware).

StandaardMaatwerk

Branchevereniging Nederlandse Architecten kiest voor haar platformstrategie voor Zoho CRM

BNA (Branchevereniging Nederlandse Architecten) is een branche organisatie met bijna 1100 architectenbureaus. De organisatie faciliteert een netwerk dat modern, creatief ondernemerschap bevordert binnen de architectuur branche. BNA klopte in de zomer van 2018 aan met de vraag of we konden helpen met een Zoho CRM implementatie.

De Zoho implementatie in het kort

  • Proces t.b.v. recruitering en onboarding nieuwe leden
  • Beheer van ledendata en historie
  • Integratie met het boekhoudpakket AFAS
  • Koppeling website en een ‘mijn-omgeving’ (identity provider)
  • Meerdere applicaties zoals Zoho CRM, Projects, Sprints, Campaigns

 

BNA klantcasus

Een interessante en complexe klus

De implementatie werd een interessante klus, onder andere omdat de nieuwe website en een ‘mijn BNA’ omgeving gekoppeld moesten worden aan het CRM. Aanvragen leiden tot een user in ‘Mijn BNA’. Wijzigingen die de klant doet in zijn eigen klantomgeving worden geüpdatet in Zoho CRM. Ook is er een AFAS koppeling gerealiseerd waarin financiële data en bijbehorende contactpersonen en organisaties vanuit CRM de AFAS omgeving worden ingeschoten. Facturen en PDF’s worden weer teruggekoppeld richting het CRM. Tevens is er externe event software gekoppeld.

De implementatie is inmiddels afgerond, vanaf nu wordt het CRM continu doorontwikkeld. Zo wordt er gebouwd aan een opdrachtgeversdatabase, waarbij ook de koppeling tussen CRM en CMS worden benut. Ook is de koppeling tussen de Mijn BNA-ledenomgeving en de Archy-architectenzoekmachine die BNA heeft opgezet nog in ontwikkeling. BNA zet al met al met deze implementatie een grote en ambitieuze stap op het gebied van haar IT, communicatie en marketing.

De organisatie maakt inmiddels gebruik van o.a. Zoho Projects, Zoho Sprints, Zoho Campaigns, Zoho CRM en Zoho Survey.

Qua afhankelijkheden en integraties was het een complex project, maar nu staat er een toekomstbestendig CRM, dat de platformstrategie van BNA verder brengt.”

Software

De software die gebruikt wordt

Zoho apps: Zoho CRM, Projects, Sprints, Campaigns en Survey.

Externe apps: Website, Mijn-omgeving, AFAS, Easydus

Andere cases

E-WISE

E-WISE, Software / SAAS

Als je het hebt over een top CRM implementatie, waarbij de grenzen van Zoho worden opgezocht, lees dan deze casus! Een end-to-end implementatie in Zoho CRM, inclusief operationele en financiële processen.

Takecarebnb

Takecarebnb, Overig

Een spoedimplementatie met een matchingsalgoritme in Zoho CRM. Vraag en aanbod optimaal samenbrengen in een gebruiksvriendelijke en schaalbare oplossing. Een interessante casus buiten de gebaande paden. Typisch Tactick DNA te zien!

UnameIT

UnameIT, SAAS

Een SAAS bedrijf (IT/software bedrijf) met een typisch vraagstuk: een implementatie van een CRM-systeem en een ticketing tool. Tevens is er een Exact Online koppeling die met verschillende administraties gekoppeld is. De klantdoelgroep is Automotive, waar je te maken hebt met verschillende lagen en smaken (dealers, holdings, locaties, etc.).