Branchevereniging Nederlandse Architecten kiest voor haar platformstrategie voor Zoho CRM
BNA (Branchevereniging Nederlandse Architecten) is een branche organisatie met bijna 1100 architectenbureaus. De organisatie faciliteert een netwerk dat modern, creatief ondernemerschap bevordert binnen de architectuur branche. BNA klopte in de zomer van 2018 aan met de vraag of we konden helpen met een Zoho CRM implementatie.
De Zoho implementatie in het kort
- Proces t.b.v. recruitering en onboarding nieuwe leden
- Beheer van ledendata en historie
- Integratie met het boekhoudpakket AFAS
- Koppeling website en een ‘mijn-omgeving’ (identity provider)
- Meerdere applicaties zoals Zoho CRM, Projects, Sprints, Campaigns
Een interessante en complexe klus
De implementatie werd een interessante klus, onder andere omdat de nieuwe website en een ‘mijn BNA’ omgeving gekoppeld moesten worden aan het CRM. Aanvragen leiden tot een user in ‘Mijn BNA’. Wijzigingen die de klant doet in zijn eigen klantomgeving worden geüpdatet in Zoho CRM. Ook is er een AFAS koppeling gerealiseerd waarin financiële data en bijbehorende contactpersonen en organisaties vanuit CRM de AFAS omgeving worden ingeschoten. Facturen en PDF’s worden weer teruggekoppeld richting het CRM. Tevens is er externe event software gekoppeld.
De implementatie is inmiddels afgerond, vanaf nu wordt het CRM continu doorontwikkeld. Zo wordt er gebouwd aan een opdrachtgeversdatabase, waarbij ook de koppeling tussen CRM en CMS worden benut. Ook is de koppeling tussen de Mijn BNA-ledenomgeving en de Archy-architectenzoekmachine die BNA heeft opgezet nog in ontwikkeling. BNA zet al met al met deze implementatie een grote en ambitieuze stap op het gebied van haar IT, communicatie en marketing.
De organisatie maakt inmiddels gebruik van o.a. Zoho Projects, Zoho Sprints, Zoho Campaigns, Zoho CRM en Zoho Survey.
Qua afhankelijkheden en integraties was het een complex project, maar nu staat er een toekomstbestendig CRM, dat de platformstrategie van BNA verder brengt.”