Kiosk: De Nieuwe Process Management Tool in Zoho CRM
Kiosk is de nieuwste process management tool in Zoho CRM, ontworpen om processen te versnellen en de gebruikerservaring te verbeteren. Deze innovatieve tool richt zich voornamelijk op het verminderen van het aantal klikken (clicks), tabladen, zoekacties, herladen en het zoeken naar velden.
Het toepassen van Kiosk
Standalone Form: Kiosk kan worden gebruikt als een standalone formulier met achterliggende acties. Dit maakt het bijvoorbeeld eenvoudig om leads aan te maken en direct acties aan deze leads te koppelen.
Stap-voor-Stap Widget: Met een eenvoudige stap-voor-stap ‘widget’ hoeven gebruikers niet meer naar velden te zoeken. Bovendien kunnen ze gemakkelijk taken en andere acties aan een record toevoegen.
Handleidingen in Modules: Kiosk maakt het mogelijk om handleidingen aan modules toe te voegen. Een pop-up geeft gedetailleerde instructies over hoe te werken of welke stappen te volgen.
Admin Acties: In de instellingen kunnen acties worden toegevoegd om functies eenvoudig uit te voeren, zoals het versturen van massamails.
Kiosk biedt veelzijdige oplossingen om uw werkprocessen te stroomlijnen en de efficiëntie van uw team te verhogen. Ontdek hoe deze tool uw dagelijkse werkzaamheden kan transformeren en uw gebruik van Zoho CRM kan optimaliseren.
Structuur van Kiosk
Kiosk bestaan uit 3 onderdelen: Screens, Decisions, Actions
Screens: In een screen kun je tekst, velden, data vanuit CRM en data wat je uit vorige screens nog hebt weergeven. Ook kun je knoppen toevoegen om zo vervolg paden (branches) te creeëren in de flow.
Decisions: Decisions zorgen voor branches op basis van in CRM aanwezige data bijvoorbeeld een record met status 1 zal een andere branch in gaan dan een record met status 2. In tegen stelling tot de knoppen in Screens heeft de user hier geen keuze mogelijkheid. Het wordt bepaald door de laatste data die aanwezig is in een record.
Actions: Actions zijn wat we eigenlijk al kennen vanuit Workflows en blueprints zoals veld updates, owner change, functions etc. Data die in een screen aanwezig is kan ook in de functie parameters gebruikt worden.
Testen van proces flows kan in de sandbox en in het configuratie scherm van de flow.
Kiosk vs Blueprint
Het grootste voordeel ten opzichten van een Blueprint is dat een Kiosk niet status afhankelijk is. Waar wij nu loops creeëren om bijvoorbeeld terugbel acties bij te houden kan dit nu zonder loops en direct vanuit een Kiosk. Ook is het niet module gekoppeld. Een Kiosk flow kan op meerdere Modules effect hebben en ook buiten een module bijvoorbeeld op het dashboard of in de instellingen geplaatst worden. Dit zou het zoeken en of openen van modules moeten verminderen. Ook, om dat dit no-/low- code is, kan dit simpele widgets vervangen als er een simpel process moet worden gevolgd waarbij alle data beschikbaar is in CRM en er geen complexe combinaties nodig zijn om een resultaat te bereiken.
Meer info? Lees hier de Zoho documentatie: https://help.zoho.com/portal/en/kb/crm/customize-crm-account/kiosk
Hulp nodig bij het inrichten? Tactick staat als implementatie partner van Zoho CRM klaar!