Whatsapp integratie met Zoho CRM

21 april 2023 - Whatsapp, Zoho CRM

Zakelijke Whatsapp aan Zoho CRM koppelen. Zien wat de klant communiceert, niet alleen per mail, maar ook Whatsapp! Dat is een vraagstuk die regelmatig voorbij komt bij ons als Zoho partner. Hebben jullie een koppeling met Whatsapp in het CRM-systeem van Zoho? Lees ook meer over de specifieke features.

Whatsapp en Zoho CRM integratie

Zakelijke Whatsapp aan Zoho CRM koppelen. Zien wat de klant communiceert, niet alleen per mail, maar ook Whatsapp! Dat is een vraagstuk die regelmatig voorbij komt bij ons als Zoho partner. Hebben jullie een koppeling met Whatsapp in het CRM-systeem van Zoho? Ja is het antwoord. Er zijn standaard oplossingen en ook maatwerk oplossingen. In dit artikel willen we onze eigen gebouwde variant tonen en toelichten.

Widget in Zoho CRM

Als Tactick bouwen we veel maatwerk widgets voor klanten. Dit zijn stukjes maatwerk software die als het ware embedded zijn in je Zoho omgeving. Hierdoor kunnen we veel specifieke vraagstukken oplossen. Dit is ook de techniek die we gebruiken bij onze Whatsapp integratie. Een widget kan achter een knop zitten in de klantkaart en naar voren komen, maar kan ook toegepast worden als een volledige pagina als custom module, of als gerelateerde lijst bij een bestaande module.

Fullscreen widget met inbox

Hier zie je een custom module ‘Whatsapp’. Deze module is dan het vertrekpunt, zoals je kent van web-whatsapp. Alleen dan in je CRM!

Whatsapp integratie met Zoho CRM

Whatsapp in de gerelateerde lijst

Bij de klantkaart zie je de specifieke communicatie met dat specifieke record (gematched op mobiel telefoonnummer).

Whatsapp koppelen aan Zoho CRM

Extra functionaliteiten

In deze widget kunnen we allerlei extra functies inbouwen. Een aantal die er momenteel inzitten:

  • Werken met Templates
  • Werken met Automatische reacties
  • Ondersteuning van emoticons
  • Vast pinnen van berichten
  • Archiveren van berichten als een casus of gesprek is afgerond
  • Bijlagen versturen
  • Met een druk op de knop naar bijbehorende informatie gaan

Kortom, een hoop extra’s ten opzichte van standaard integraties.