Account Based Marketing in Zoho CRM

3 mei 2024 - ABM, Zoho CRM

Zoho CRM heeft een nieuwe feature toegevoegd: Account Based Marketing (ABM). ABM is een benadering van marketing waarbij de focus ligt op het bereiken van een specifiek geselecteerde doelgroep. Lees hier meer over de nieuwe tool.

Account Based Marketing

Er is een interessante update voor Zoho CRM. In Q2 van het 2024 wordt er functionaliteit rondom Account Based Marketing (ABM) toegevoegd. ABM is een benadering van marketing waarbij de focus ligt op het bereiken van een specifiek gedeelte van je klantenkring. Dit in tegenstelling tot het benaderen van de gehele klantenkring in één grote batch. Dit geeft organisaties de kans om marketing meer toe te spitsen en komt met een aantal voordelen:

  • Focus op specifieke (potentiële) klanten waarbij de kans groter is dat er daadwerkelijk een deal uit komt rollen.
  • Benader deze klanten met op maat gemaakte campagnes, waardoor cross-sell strategieën afgestemd kunnen worden op een segment van je doelgroep.
  • Pas campagnes aan op basis van de besluitvormers en hun wensen.
  • Meet de resultaten van deze campagnes en het effect dat deze op de klanten hebben.
  • Geeft meer inzicht in de (potentiële) klanten en zorgt ervoor dat sales- en marketingteams op één lijn zitten.

Om deze voordelen ten volle te kunnen benutten is het belangrijk om op de juiste wijze gebruik te maken van het Ervaringscentrum (Experience Center) binnen Zoho CRM. Binnen deze instellingen wordt de mogelijkheid geboden om aan de slag te gaan met het segmenteren van de (potentiële) klanten om zo groepen te creëren waarop de marketing toegespitst kan worden. Via deze weg kan gemakkelijk op basis van filters als bijvoorbeeld regio, organisatiegrootte en andere klanteigenschappen een onderscheid worden gemaakt tussen de verschillende doelgroepen. Via de Journey Builder in ditzelfde ervaringscentrum kan dan op basis van deze segmenten een gerichte customer journey worden ingericht.

Een greep uit de verbeteringen:

  • Verbeterde segmentatie; extra mogelijkheden om op de beste manier segmenten te kunnen samenstellen.
  • Voorgestelde segmenten; vooraf samengestelde segmenten op basis van trends, automatisch voorgesteld door Zia.
  • Verbeterde e-maillimieten voor de Journey Builder; verhoogde limieten voor de flows in de journey builder.
  • Data export; mogelijkheid tot exporteren van de gesegmenteerde data om hiervan gebruik te kunnen maken in apps van derden.
  • Toegang tot ABM op basis van CRM-profielen.

Daarnaast staan er ook nog extra toevoegingen op de planning wat verder in de toekomst. Zaken als betere integratie met Zoho’s marketing applicaties en nog betere voorspellingen op basis van verkregen inzichten.

Zie hier de link naar meer uitleg van Zoho over de ABM functionaliteit: https://help.zoho.com/portal/en/kb/crm/integrations/zoho/zoho-abm

Hier een story over ABM implementatie strategie: https://www.zoho.com/en-au/tech-talk/account-based-marketing.html

Vragen over ABM met Zoho CRM? Laat het ons weten!