KvK koppeling met Zoho CRM
Wil je de KvK met Zoho integreren? Hieronder staat meer toelichting.
In de marktplaats van Zoho CRM staat een extensie voor de koppeling met de Kamer van Koophandel (KvK). Door deze te installeren kan je in Zoho CRM makkelijk data ophalen en verrijken vanuit de KvK. Handig om datakwaliteit op orde te houden en data te verrijken. Deze marketplace extensie is een enorm handige tool in Zoho CRM.
Dit is de link naar de marketplace: https://marketplace.zoho.eu/app/crm/kvk-data-extension-for-zoho-crm
Hieronder een demo video van de werking van deze Widget in Zoho (25 seconde):
Opsomming van voordelen van de KvK – Zoho CRM koppeling
- Efficient klantdata ophalen en verrijken vanuit de KvK database.
- Onderliggende bedrijfsstructuren zien.
- SBI codes vastleggen zodat je weet vanuit welke branche je klanten komen.
- Data kwaliteit verbeteren en goed houden. Elk KvK nummer is uniek!
Uitleg van de werking van de widget
Veel klanten willen echter niet eerst een KvK nummer zoeken en die de klantkaart plakken (en dan via de API gegevens ophalen). Men wil automatisch zoeken op de bedrijfsnaam bijvoorbeeld, en gewoon het juiste bedrijf kunnen kiezen uit een aantal opties met een druk op de knop. Dat scheelt een hoop zoekwerk. Met onze KvK Widget faciliteren we dat. Er zit dan een knop in het CRM, als je die aanklikt ontvouwt zich een widget met een zoekvenster. Als je daar een bedrijfsnaam in tikt (wordt oko automatisch geprefilled), worden er de mogelijke opties getoond, en je kan een bedrijf selecteren. Deze bedrijfsgegevens worden dan in de kaart gevuld.